DAGENS STOCKHOLM

har flera modiga och innovativa entrepenörer än någonsin. Unika butik-koncept inom en mängd olika branscher finns överallt, oftast utanför de vanliga shoppingstråken.

Vi skapar nu årliga publikationen Catalogue STOCKHOLM - ett exclusivt shoppingverktyg där vi lyfter fram och visar väg till 10 av de mest intressanta och spännande aktörer inom 100 olika branscher.

Välkommen

till Catalogue STOCKHOLM 

FOUNDER

and finder Anne Grethe Sethne fick idéen till CatalogueSTOCKHOLM under sina år som italiensk köks-designer med eget showroom i Birkastan, ett område med många entusiastiska och innovativa småföretagare.

Demo Image

RELEASEGALA

4/9 - CatalogueSTOCKHOLM har stort höstsläpp på Nalen! Då firar vi efterlängtad premiär tillsammans med våra aktörer och en mängd andra inbjudna. 200 000 vackra kataloger gör sin debut i stan i dagarna därefter.

Demo Image

WHERE WE ARE

CatalogueSTOCKHOLM's huvud kontor finns på Norrbackagatan i sagolika Birkastan; en bitteliten stad i staden "where everybody knows your name"

 

C A T A L O G U E  -  V I   H Y L L A R   M Å N G F A L D E N

Catalogue STOCKHOLM är ett unikt och banbrytande koncept inom en rörelse som vi, under utvecklingen av Catalogue,  har kunnat konstatera vara på frammarsch runt om i världen. Independent stores, independent shopping - begrepp som löper parallellt med oss i vår strävan efter bevarandet och expanderandet av en mångfaldig handel och som uppmuntrar och inspirerar till individuellt kundtänk.

Catalogue handlar om att lyfta fram de små bland de stora. Småbutiker och andra kundinriktade verksamheter har ofta detta speciella man förnimmar av den passionerade ägarens drömmar och visioner i atmosfären när man kommer in dörren. Spännande och annorlunda produkter, engagerad och personlig kundhjälp, oftast originellt och härligt fantasifullt inredda lokaler - det är här de stora varuhusen och kedjorna nosar runt för att få idéer till sina inredningar!
Ibland  får du en historia på köpet, eller en djupsinnig produktprat med någon som vet vad de talar om...eller helt enkelt en värmande kram!

Alla gillar vi att hitta till de där härliga butikerna, men för den stora kundmassan blir det ofta väldig tillfälligt om man tar sig dit eller ens kommer ihåg vart de finns. Ägarna av dessa skattkammare har som regel inga stora budgets att köpa dyra annonser för och påminna oss om sin existens. 

 

Så vad gör vi, och hur? Vi har under två års tid odlat idéen om en innovativ form av kommersiell marknadsföring i en mix med ett enkelt fungerande samarbetskoncept och filantropiskt tänk. Målet har varit att hitta till en brilliant och effektiv exponering där unika butiker och kundinriktade verksamheter med små budgets har möjlighet att vara med.

Nu har vi, med ett noga och ihärdigt out of the box-tänk, arbetat fram vad vi tycker är det ultimata shoppinverktyget. En herlig publikation, en shopping-katalog i skönt format fylld med massor av spännande butiker och verksamheter! Med en kreativ och realistisk distributionstrategi når vi ut och ser till att minst halva Stockholm på ett enkelt sätt hittar till alla dessa fina butiker. De många engagerade och innovativa handlare får synas i stadens tuffa shoppingterräng, även om de inte befinner sig i  de mest populära kundstråken. 

 

Tidningsartikel från Vi i Vasastan.  Vi har lagt in den här på vår sida, då den i grunden säger allt.Småföretagare kämpar i VasastanAffärssinne. Johanna Westin startade sin butik för sex år sedan. Tack vare hårt jobb, många timmar och nät-verkande med andra företagare i stadsdelen går det nu betydligt bättre. 
Foto: Johanna Lundbe
 

Catalogue STOCKHOLMs syfte och mål är att presentera oberoende företagare med kundinriktade verksamheter spridda runt om i hela innerstan. Det har varit, och är fortfarande, världens roligaste resa att få samarbeta med dessa!

Det har varit otrolig viktigt att uppvisa trovärdighet och kredibilitet i alla delar av konceptet, inte minst för kundernas del; vi har inte hittat våra samarbetsaktörer genom att dra fingret längs Gula sidorna!
Vi har gått varenda gata i hela Stockholm på våra många streetwalks för research, och bland alla vi har hittat och inviterat in, har vi valt att följa vissa urvalsprinciper:
Först gäller produkt, därefter service och atmosfär, till sist belägenhet. 

Vi vill att kunderna skall få läsa om båda gamla och nya verksamheter, få möjlighet att hitta nya spännande varumärken (ofta små brands som inte finns i de stora varuhusen eller hos kedjorna) och få allt presenterat i ett attraktivt och hanterbart format. Vi har därför också lagt mycket tid och omsorg i Catalogues layout, inget är lämnat åt slumpen. 

 

Småföretagare kämpar i Vasastan

 

EXEMPLER PÅ BRANSCHER I Catalogue STOCKHOLM

revidert annonse RiggiolacatalogueSTOCKHOLM2014 enkeltsider19

catalogue dummy enkeltsider3catalogue dummy enkeltsider4

catalogueSTOCKHOLM2014 enkeltsider8catalogueSTOCKHOLM2014 enkeltsider9


 

 Du blir inte rik, jobbar minst 50 timmar i veckan och oroar dig för verksamheten. Men gillar trots allt ditt jobb. Så här är det att vara småföretagare i Vasastan. 

 

Läs hela reportaget:
http://www.direktpress.se/viivasastan/Arkiv/Artiklar/2013/11/Smaforetagare-kampar-i-Vasastan/



       NÅGRA AV PÄRLORNA I VÅRA EGNA KVARTER SOM HAR INSPIRERAT
       OSS ATT GÖRA Catalogue STOCKHOLM

  • IMG 1681-2        working2  

  • 857417 326491927492315 660887218 o-1  IMG 1722-2  IMG 1673-2

        designhelenaberggren plexiglas jewelery charm flower mega gold  IMG 1659-2  BOCA store 0 0 0 0 233 311 csupload 35110322             

             

 
   

     HÄR KAN DU LÄSA CATALOGUES KONCEPT I CIRKEL OCH STRECK  -  EN BEGRIPLIG KORTVERSION, HOPPAS VI  (gör sig bäst på stor skärm)Powerpoint V2

Catalogue som varumärke och produkt ägs av Soria Moria House v/Anne Grethe Sethne. Konceptet, som i dag ligger under enskilda företaget boldbuzz, kommer att upprättas som eget AB i januari 2014.

MAKERS

 

Demo Image

WE DO ADS

 

Demo Image

INTRODUCING

 

Demo Image

STORYTELLING

 

Demo Image